Ramadhan Ini
Bulan puasa kali ni agak 'sejuk' untuk gua. Gua rasa lost sangat beb... First day puasa gua ada kat Bangkok. Balik sehari kat Malaysia, pastu lari ke Manila pulak. Bukan gua tak suka kerja gua yang kadang-kadang travel ke sana ke mari. Ntah la beb... Lain macam.
Raya? Toksah sembang la pasal raya sebab gua jarang rasa enjoy ngan hari raya dari gua kecik lagi. Mungkin jugak gua anti-sosial? Mungkin la jugak... Gua tak enjoy jumpa-jumpa orang. Mungkin sebab gua menyampah tengok orang menayang baju raya baru tiap-tiap tahun. Busuk sangat ke hati aku? Mungkin cemburu? Cemburu sebab gua dah berapa tahun takde baju raya. Mungkin juga... Gua ada try cari yang readymade punya tapi saiz takde. Down la jugak. Bukan gua mintak nak ada badan gemuk macam ni. Tapi member-member gua cakap saiz gua melambak dekat Jalan TAR, takpun Masjid Jamek. Gua memang tak berapa gemar nak jejak area tu time-time last minute macam ni. Gua benci tengok orang serupa lalat hurung taik. Sesak! Malas lah... Senang-senang gua pakai jubah haji yang bapak gua bagi dulu je. Selesai...
Esok patut gua dah cuti tapi gua kena masuk opis jugak... Sial la... Tapi nak buat macam mana, keje gua ada yang belum setel lagi. Patut gua dah prepare awal-awal dah tapi nak buat macam mana... Malas! Pagi nanti lepas sahur gua buat la. Sekarang otak gua tak boleh nak jalan sangat sebab tengah frust maut pasal seseorang. Ya... Kata la gua karat. Gua terima je. Tension sial!
Macbook gua dah sihat balik. Orang kat Machines cakap logicboard gua dah hancus. Gua payah nak terima sebab Mac tu bai! Ada orang cakap sebab sekarang Apple pakai Intel processor. Mungkin la jugak sebab sebelum ni memang gua selalu dengar Mac ni mesin heavy duty. Heavy duty bapak dia! Gua pakai tak sampai setahun dah kong. Nasib baik warranty idup lagi masa antar tu. 28 hb lepas baru expired. Malas nak cerita sangat lah pasal mende ni. Sakit hati! Apa-apa hal esok gua kena masuk opis ambik charger & mightymouse gua... Ada boleh, gua boleh tinggal...
Raya? Toksah sembang la pasal raya sebab gua jarang rasa enjoy ngan hari raya dari gua kecik lagi. Mungkin jugak gua anti-sosial? Mungkin la jugak... Gua tak enjoy jumpa-jumpa orang. Mungkin sebab gua menyampah tengok orang menayang baju raya baru tiap-tiap tahun. Busuk sangat ke hati aku? Mungkin cemburu? Cemburu sebab gua dah berapa tahun takde baju raya. Mungkin juga... Gua ada try cari yang readymade punya tapi saiz takde. Down la jugak. Bukan gua mintak nak ada badan gemuk macam ni. Tapi member-member gua cakap saiz gua melambak dekat Jalan TAR, takpun Masjid Jamek. Gua memang tak berapa gemar nak jejak area tu time-time last minute macam ni. Gua benci tengok orang serupa lalat hurung taik. Sesak! Malas lah... Senang-senang gua pakai jubah haji yang bapak gua bagi dulu je. Selesai...
Esok patut gua dah cuti tapi gua kena masuk opis jugak... Sial la... Tapi nak buat macam mana, keje gua ada yang belum setel lagi. Patut gua dah prepare awal-awal dah tapi nak buat macam mana... Malas! Pagi nanti lepas sahur gua buat la. Sekarang otak gua tak boleh nak jalan sangat sebab tengah frust maut pasal seseorang. Ya... Kata la gua karat. Gua terima je. Tension sial!
Macbook gua dah sihat balik. Orang kat Machines cakap logicboard gua dah hancus. Gua payah nak terima sebab Mac tu bai! Ada orang cakap sebab sekarang Apple pakai Intel processor. Mungkin la jugak sebab sebelum ni memang gua selalu dengar Mac ni mesin heavy duty. Heavy duty bapak dia! Gua pakai tak sampai setahun dah kong. Nasib baik warranty idup lagi masa antar tu. 28 hb lepas baru expired. Malas nak cerita sangat lah pasal mende ni. Sakit hati! Apa-apa hal esok gua kena masuk opis ambik charger & mightymouse gua... Ada boleh, gua boleh tinggal...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home